תהליך הוצאת אזרחות אירופאית

תהליך הוצאת אזרחות אירופאית

בשנים האחרונות פונים עשרות אלפי יהודים אל השלטונות הפורטוגליים כדי לבדוק את זכאותם לקבלת אזרחות – שתאפשר להם להיות אזרחי האיחוד האירופי. תופעה זו לא הופיעה יש מאין. ממשלת פורטוגל קיבלה לפני מספר שנים החלטה שעשויה לשנות את חייהם של יהודים רבים ברחבי העולם. וכיום, יכולים צאצאיהם של התושבים היהודים אשר גורשו מפורטוגל ב-1496 לקבל אזרחות וליהנות מכל הפריבילגיות שמביאה עמה אזרחות באיחוד האירופי. 

תהליך הגשת הבקשה והוצאת האזרחות הוא ארוך ומורכב. על מנת לסייע לך בצעדים הראשונים, צוות המומחים של Door To Europe חיבר עבורך מדריך מקוצר על שלבי התהליך. 

מהם תנאי הסף להגשת הבקשה?

במהלך הגשת הבקשה, ישנן סיבות רבות בגללן הבקשה עשויה להידחות בשלב כזה או אחר. עם זאת, ישנם כמה תנאים ראשוניים שעלינו לעמוד בהם על מנת שהבקשה לא תידחה על הסף.

על המבקש להוכיח את מוצאו הספרדי

לעומת מדינות אחרות אשר דורשות ממך להמציא קשר משפחתי מוכח עם אזרחים פורטוגזים, לשלוט בשפה בבקיאות רבה או להוכיח את זיקתך בכל מני דרכים אחרות, על מנת להוציא אזרחות פורטוגלית במסגרת החוק החדש, כל שעליך לעשות הוא להוכיח כי משפחתך הייתה בין מגורשי פורטוגל/ספרד. מאחר והניסיון להוכיח קשר לאירוע כזה, אשר 500 שנה מתפרשות בינו ובינך, אנו נעזרים בקהילות היהודיות הפורטוגליות.

ככלל, יספיק יהיה להראות את הקשר של משפחתך לארצות המוצא אליהן היגרו מגורשי פורטוגל, רובם ככולם, כמו טורקיה, יוון, לוב, תוניס, מרוקו, מצרים, בולגריה, אלג’יריה ושאר מדינות האסלאם והבלקן. הקהילות היהודיות יבחנו את ההיסטוריה המשפחתית שלך בארצות מוצא אלו ומתוך היכרותן המעמיקה עם המשפחות השונות, יבססו את זיקתך הפורטוגלית ומשם, יהיה קל הרבה יותר להמשיך לדחוף את הבקשה.

ניתן להגיש בקשה רק מגיל 18 ומעלה

בקשה לאזרחות פורטוגלית מוגשת אך ורק על ידי בגירים על פי חוק. קיים תהליך הגשת בקשה לקטינים אך הוא עשוי להיות מורכב למדי ורבים נדחים. במידה וברצונך לעבור תהליך זה, חשוב שיעמדו לרשותך אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים שילוו אותך בתהליך. ילדיו של אדם בגיר שיזכה לאזרחות, יקבלו אף הם אזרחות פורטוגלית.

עבר פלילי נקי

רשויות פורטוגל אינן נוטות לקבל בקשות של אנשים עם עבר פלילי. לכל הפחות, יש לוודא כי המגיש אינו בעל הרשעות פליליות שהוטלו בשל עבירות אשר עונשן בחוק הפורטוגלי הוא שלוש שנות מאסר בפועל ומעלה. כדי לברר את חומרתן של עבירות אלו על פי החוק הפורטוגלי, מומלץ להיעזר בעורכי דין המתמחים בחוק הפורטוגלי ובתחום הגשת הבקשות לאזרחות. 

לאחר הפנייה לקהילות היהודיות

במידה ואכן הצליחו הקהילות היהודיות בפורטוגל לבסס את זיקתך לפורטוגל, ניתן יהיה להתחיל בהגשת הבקשה הרשמית לממשלה הפורטוגלית. לבקשה יש לצרף מספר מסמכים.

  • תעודת לידה
  • תעודת נישואין
  • תעודת יושר – או פירוט הרישומים הפליליים, במידה ואלו עומדים בתנאי הסף
  • צילום דרכון ישראלי

הבקשה תיבחן על ידי השלטונות הפורטוגליים ועשויה להימשך זמן רב. לרוב, יארך התהליך כשנה. 

קבלת תעודת לידה פורטוגלית

בשלב הבא, לאחר שתוגש הבקשה, ניתן יהיה לפנות אל הקונסוליה הפורטוגלית בישראל ובמידה ובקשתך תאושר, יימסר לך המסמך הרשמי הראשון שלך מטעם הממשלה הפורטוגלית – תעודת לידה פורטוגלית.

קבלת שאר המסמכים

עם תעודת הלידה הפורטוגלית, ניתן יהיה שוב לפנות אל הקונסוליה באמצעות התעודה ולהוציא תעודת זהות פורטוגלית. התהליך עשוי לקחת חודש נוסף ואף זמן רב יותר כאשר עושים את התהליך דרך המוסדות הישראליים. לאחר קבלת תעודת הזהות, ניתן יהיה לקבל גם דרכון פורטוגלי ומכוחו, להוציא תעודת חברות ודרכון באיחוד האירופי. 

לתהליך פשוט וחלק – Door To Europe לרשותך עם יחס אישי ומקצועי

תהליך הגשת הבקשה עשוי להיות מורכב ורצוף במכשולים ואתגרים. כדי לסייע לך לחסוך כסף, זמן ותסכולים רבים, צוות המומחים של Door To Europe עומד לרשותך וילווה אותך לכל אורך הדרך. אנו פונים היישר אל השלטונות הפורטוגליים וחוסכים לך את העבודה מול הקונסוליה הספרדית בישראל ואת תקופות ההמתנה הארוכות. על מנת לפתוח בתהליך עם יחס אישי ומקצועי, אנו מזמינים אותך להשאיר את פרטיך באתר עוד היום. 

0
    0
    סל שירותים
    הסל שלך ריקחזרה לשירותים

    נא לבחור את המדינה שאליה תרצה לברר את הזכאות לאזרחות

    פורטוגל

    התאזרחות פורטוגליות

    רומניה

    התאזרחות רומנית

    אוסטריה

    התאזרחות אוסטרית

    התאזרחות פולנית

    התאזרחות גרמנית

    דילוג לתוכן