אזרחות אוסטרית

בשנת 2020 הורחב החוק האוסטרי שקובע מיהם הזכאים לאזרחות והרחבת החוק פתחה הזדמנות חדשה לאלפי ישראלים הזכאים לכך.

על פי החוק, כל מי שצאצא למי שכרו באוסטריה בין השנים 1933 עד 1945 ונמלטו מאוסטריה על רקע רדיפה פוליטית ואו אנטישמית זכאים לדרכון אוסטרי המשויך לאיחוד האירופי גם כן ולכן דרכון זה מאפשר מגורים, עבודה ולימודים בכל האיחוד האירופי.

בעבר, רק מי שאביו או סבו היה אזרח היה זכאי לאזרחות אך בעקבות התיקון לחוק גם מי שסבתו או אמו התגוררו באוסטריה בשנים 1933 – 1945 זכאי לאזרחות אוסטרית אך תיקון לחוק הגדיר שהזכאות ניתנת למי שגר באוסטריה ולא באוסטרו-הונגריה של אותה תקופה.

להבדיל ממדינות מסוימות, באוסטריה לא קיים חוק שאוסר על מחזיק דרכון זר לקבל אזרחות אוסטרית בנוסף כך שאם אתם אוחזים באזרחות נוספת לא תתבקשו לוותר עליה ותוכלו להתחיל בהליך ללא מגבלה. הקלה נוספת בתנאים היא ידיעת השפה, גם כאן, להבדיל ממדינות מסוימות, אוסטריה לא דורשת ממבקשי האזרחות לדעת את השפה המקומית ובנוסף אתם לא צריכים להתגורר במדינה כתנאי לקבלת האזרחות. תהליך הוצאת האזרחות עובר דרך איתור מסמכי לידה או פטירה, אימות מסמכים והגשה מסודרת לגורם הממונה מטעם משרד הפנים האוסטרי.

 

מה השלבים בהוצאת אזרחות אוסטרית?

 

בשלב הראשון נבדוק כי אנו מתאימים להגדרה בחוק שזוקפת לנו את הזכות לקבל אזרחות אוסטרית, לאחר שביררנו ומצאנו את עצמנו מתאימים לתהליך נתחיל במלאכת איסוף המסמכים הנדרשים על מנת להוכיח את זכאותנו ועל מנת לעמוד בקריטריונים שקבע החוק על תצורת הגשת הבקשה, לאחר מכן נפתח תיק באופן מסודר ונקבל מספר סידורי ברשויות שהוא יהיה המייצג שלנו לאורך התהליך, לאחר מכן נגיש בקשה מסודרת עם המסמכים המתורגמים  בשגרירות האוסטרית ולסיום, הגשת בקשה לאזרחות ישירות ברשויות באוסטריה.

 

אז למה אזרחות אוסטרית נחשבת אטרקטיבית כל כך?

אזרחות אוסטרית זוקפת זכויות רבות מכוח היותה אזרחות אירופאית לכל דבר ועניין, בין היתר ניתן לראות כמה יתרונות בולטים:

1 – עבודה ועסקים: במסגרת האזרחות ניתן לקיים אורח חיים כשיר או כעצמאי באופן מלא וללא היתר מיוחד, בנוסף להטבות במס במסגרת נקודות זכות כמו לכל אזרח זכאי באוסטריה

2 – מגורים: ניתן להתגורר באירופה, ללא היתר שהייה, למעשה ניתן לקיים שגרה מלאה הכוללת מגורים, לימודים ועבודה ללא מגבלה

3 – לימודים באירופה: מוסדות אקדמאים רבים מאפשרים לאזרחי אירופה להירשם לתואר תוך הנחות משמעותיות, סיבסוד ולפעמים אף מלגות מלאות

4 – זכאות לדורות ההמשך, קיבלתם אזרחות? בשעה טובה, כעת תוכלו לדאוג גם לצאצאים שלכם שיוכלו להנות מדלת פתוחה לאירופה

5 – אשרת כניסה לארה״ב, אזרחים אירופאים נהנים מהזכות להכנס לארצות הברית ללא היתר מיוחד, ללא הגשת בקשות לשגרירות האמריקאית.

6 – תנועה חופשית, אזרחי אוסטריה? תוכלו להתנייד בחופשיות בכל יבשת אירופה ללא כל מגבלה.

 

אם יש לי מספר אזרחויות אוכל לקבל גם אזרחות אוסטרית?

ישנן לא מעט מדינות אשר מגבילות את האזרח בכמות האזרחויות שאותן רשאי להחזיק, אוסטריה מאפשרת להחזיק מספר אזרחויות, ביניהם גם ישראלית וללא צורך בויתר על אזרחות מסויימת אך תנאי אחד חשוב הוא שלאחר קבלת האזרחות האוסטרית קיים איסור על הוצאת אזרחות נוספת כך שאם יש לכם אזרחות ישראלית וקיבלתם הרגע גם אזרחות אוסטרית, לא תוכלו ללכת לדרוש אזרחות נוספת.

איך בן/בת הזוג שלי יכולים לקבל אזרחות בנוסף אלי?

אוסטריה אינה מעניקה אזרחויות לבני זוג אשר אינם עומדים בחוק הזכאות לדרכון אוסטרי ולכן על מנת לקבל אזרחות כבן זוג קיים הצורך במעבר מגורים לאוסטריה ולאחר מספר שנים ניתן יהיה להגיש בקשה רישמית לאזרחות עבור בן/בת הזוג, עד אז יוגדר כתושב קבע

הדלת לאירופה

מעוניינים בדרכון אוסטרי?
צרו עמנו קשר

למידע נוסף השאירו פרטים

0
    0
    סל שירותים
    הסל שלך ריקחזרה לשירותים

    נא לבחור את המדינה שאליה תרצה לברר את הזכאות לאזרחות

    פורטוגל

    התאזרחות פורטוגליות

    רומניה

    התאזרחות רומנית

    אוסטריה

    התאזרחות אוסטרית

    התאזרחות פולנית

    התאזרחות גרמנית

    דילוג לתוכן