אזרחות רומנית, כל מה שחשוב לדעת

הדרך להוצאת דרכון רומנית יכולה להיות ארוכה ומייגעת, זה מתחיל משלב איסוף המסמכים האותנטיים שלפעמים איתורם היא משימה קשה כשלעצמה היות ותעודות לידה, פטירה ונישואין רבות נמצאות בארכיוניום אי שם במרתפי הרשויות והמוסדות ברומניה מה שהופך את המשימה לקשה ומורכבת יותר כי לשם תהליך האיתור שאנו מסעיים בו אנו צריכים לדעת היכן נולדו או נקברו השרושים שלנו או לסירוגין להשיג תעודות נישואין שמעידות על שינוי שם המשפחה לשם שיוך ישיר אלינו המבקשים, כך שהמורכבות באיתור, חיפוש ומציאה ולאחר מכן התמצאות במסמכים שהינם בשפה הרומנית יכולה להיות מטלה בלתי אפשרית עבור כל אותם מבקשי אזרחות אשר אינם גרים ברומניה ואינם דוברים רומנית.

אז מהם השלבים?

ראשית נבדוק כי אנו עומדים בזכאות לדרכון כפי שזוקף לנו החוק הרומני, לאחר שביררנו ומצאנו את עצמנו מתאימים לתהליך נתחיל באיתור ואיסוף המסמכים הנדרשים, חלקם מסמכים בהישג יד ובשפה העברית ואת חלקם נצטרך כאמור לאתר בארכיונים ברומניה לאחר הכוונה הנשענת על ההיסטוריה המשפחתית וזאת על מנת להוכיח את זכאותנו ועל מנת לעמוד בקריטריונים שקבע החוק. לאחר מכן נפתח תיק באופן מסודר ונקבל מספר תיק ברשויות שהוא ילווה אותנו לאורך כל התהליך ויאפשר לנו מעקב סטטוס בהמשך, לאחר מכן נגיש בקשה מסודרת עם המסמכים המתורגמים  בשגרירות הרומנית ולסיום, הגשת בקשה לאזרחות ישירות ברשויות ברומניה.

 

אזרחות רומנית, למה כולם רוצים את זה?

כאשר רומניה הצטרפה לאיחוד האירופי החל גל גדול של מבקשי אזרחות או מחדשי אזרחות היות ושייכות לאיחוד האירופי מאפשרת שלל הטבות וזכויות החל מלימודים, הזדמנויות עסקיות עם הטבות במס או התנהלות פרוצדורלית קלה במימוש עסקאות ורכישות נדל״ן ועד ניהול אורח חיים מלא באיחוד האירופי ללא כל מגבלה.
אלפי ישראלים ילידי רומניה זיהו את ההזדמנות, הגישו בקשות וקיבלו אזרחות באמצעותנו.
 
וזה הזמן לדבר גם על השכלה.
אזרחים רומנים זכאים ללימודים בסבסוד מלא או חלקי במוסדות להשכלה גבוהה במסגרת הטבות שניתנות בתוך גבולות האיחוד האירופי לאזרחי האיחוד.
חשוב לציין שבאירופה ישנם מוסדות השכלה מאוד אקסלוסיבים שהם קרש קפיצה גבוהה מאוד לשוק העבודה ורף הכניסה אליהם עשוי להיות יקר מאוד לאזרחים אשר אינם מהאיחוד ולעיתים אף לא ניתן להתקבל אליהם ללא שייכות לאיחוד מה שהופך את הצורך בדרכון רומני לכל כך אטרקטיבי לקריירה ולהתפתחות האישית שלנו.

עסקים באירופה.

ישראלים רבים בעלי אזרחות רומנית נהנים מההזדמנויות העסקיות שמתאפשרות על אדמת רומניה ובכלל אירופה כולה. זה מתחיל מנוחות מינימלית של קיצור תורים בשדות התעופה ומעברים חופשיים יותר בטיסות מאירופה לישראל וכמובן בתוך אירופה כך שמעברי גבול קלים ויעילים יותר וזה ממשיך לפרקטיקה של ביצוע עסקאות כאשר הפרוצדורה לאזרחי חוץ מורכבת הרבה יותר. אזרח רומני יכול לבצע רכישת קרקעות, פתיחת חברות ותיקים ברשויות המס וכמובן פתיחת חשבון להתנהלות עסקית מלאה ללא מגבלות החלות על אזרחי חוץ.

כלכלת רומניה.

לפני מלחמת העולם השניה ביססה רומניה את כלכלתה בעיקר על חקלאות ועם עליית הקומוניסטים לשלטון ב-1948 המדיניות השתנתה והכלכלה כולה עברה לתעשייה ברוח תוכנית החומש של ברית המועצות.
ב-1980 הכלכלה התמוטטה מה שגרם לאינפלציה ומחסור חמור בסחורות עד להחלפת השלטון הקומוניסטי ב-1990 אשר לאט לאט הביא לצמיחה של 1% בשנה. ב-1995 הפרלמנט הרומני הפריט את יותר מ-2000 חברות ממשלתיות לידיים פרטיות מה שהפך את הכלכלה ליצרנית יותר.
כיום השוק הרומני נהנה מהשקעות חוץ.
מבנה הכלכלה של רומניה בנוי כך:
1. כ-30% מועסקים בחקלאות ודייג
2. 23% מועסקים ביצרנות ותעשיה
3. 47% פעילות שירותית במגזר הפרטי (מקצועות חופשיים, נותני שירות וכו).
 
רואים כי מגמת השיפור של רומניה ממשיכה את ההתפתחות שלה ומייצרת הזדמנויות עסקיות רבות.

הדלת לאירופה
מעוניינים בדרכון רומני?
צרו עמנו קשר
0
    0
    סל שירותים
    הסל שלך ריקחזרה לשירותים

    נא לבחור את המדינה שאליה תרצה לברר את הזכאות לאזרחות

    פורטוגל

    התאזרחות פורטוגליות

    רומניה

    התאזרחות רומנית

    אוסטריה

    התאזרחות אוסטרית

    התאזרחות פולנית

    התאזרחות גרמנית

    דילוג לתוכן