זכאים או לא: כל מה שחשוב לדעת על זכאות לדרכון אוסטרי

זכאות לדרכון אוסטרירבים מאזרחי מדינת ישראל, מחזיקים כיום באזרחות נוספת מלבד לאזרחותם הישראלית ובהתאם כמובן גם זכאים לדרכון חוץ, אשר מעניק מגוון רחב של הקלות, יתרונות ואפשרויות נוספות בשהייה מחוץ לארץ, ובפרט במדינות אירופה. בדיקות זכאות לדרכונים ולאזרחויות השונות, קיימות עבור מגוון מדינות כאשר ביניהן גם אוסטריה, שמאשרת ליהודים להוציא אזרחות אוסטרית במידה והם זכאים לה. איך בודקים זכאות שכזו, מה כולל התהליך והאם בכלל כדאי להתחיל אותו? כל זאת ועוד במאמר הבא.

בדיקת זכאות – האם יש לכם בכלל טעם להתחיל?

ראשית כל, לפני שנתחיל לדבר על איך מוציאים דרכון אוסטרי, איך בודקים זכאות וכדומה, צריך להבין ברמה הבסיסית ביותר – מי בכלל יכול או כדאי שיתחיל את התהליך של בדיקת הזכאות להוצאת הדרכון הנחשק. אם כן, כמו מדינות אירופאיות רבות, גם האזרחות האוסטרית מתקשרת לתקופת מלחמת העולם השנייה, והסיכויים לקבלת זכאות לאזרחות זו גוברים בקרב האנשים שהינם צאצאים של מגורשי אוסטריה כחלק מהמלחמה או לפניה. במילים אחרות, אם אתם צאצאים של “ייקים”, ולאבותיכם הייתה אזרחות אוסטרית או שהם גרו כדרך קבע במדינה, אתם ככל הנראה זכאים לדרכון אוסטרי.

האם לדרכון אוסטרי זכאות ויתרונות כמו לדרכון אירופאי?

לפני שנמשיך להבין איך בפועל מוציאים אזרחות ודרכון אוסטרי, חשוב להבין רגע מהם היתרונות שדרכון זה מעניק לנו. לשם כך, נבין ונבהיר תחילה כי דרכון אוסטרי הוא דרכון השייך למדינה שלוקחת חלק באיחוד האירופי. מעצם עובדה זו, נגזרים יתרונות רבים:

  • מגורים – בשל האזרחות שכפופה להוצאת הדרכון האוסטרי, ובשל היותה מדינה באיחוד האירופי, דרכון אוסטרי מאפשר להתגורר בצורה מלאה באוסטריה ובכל אחת ממדינות אירופה הכלולות באיחוד.
  • לימודים – באמצעות הדרכון, ניתן להתקבל למוסדות להשכלה גבוהה ורגילה כאחד בכל רחבי אירופה, אשר נחשבים למוסדות ברמה הגבוהה ביותר בעולם.
  • עבודה – כמובן שגם העבודה באוסטריה ובמדינות האיחוד השונות מתאפשרת הודות לדרכון האוסטרי, בין אם כעצמאי, שכיר, בעל עסק או סוחר בכלכלה.
  • נדל”ן – סחר בנדל”ן הופך גם הוא לאפשרי ופשוט בכל רחבי אירופה, הודות לדרכון והאפשרויות שהוא מעניק.
  • הטבות – מעבר לכך, הטבות אשר מוענקות לאזרחי אירופה באיחוד, ניתנות כמובן גם לכל בעלי הדרכון האוסטרי, אשר כאמור נכלל באיחוד. בין הטבות אלו תוכלו למצוא הטבות כגון זכויות סוציאליות, הענקת דרכון נוסף לילדים וכדומה.

אזרחות ודרכון – שני דברים נפרדים

עד כה דיברנו רבות על הדרכון האוסטרי ועל היתרונות הרבים שלו. לצד זאת, דיברנו לא מעט גם על עניין האזרחות, ומכאן נשאלת השאלה האם יש קשר בין אזרחות אוסטרית לדרכון המדיני. התשובה – כן. על מנת לקבל זכאות לדרכון האוסטרי, הנכם חייבים להיות בעלי אזרחות אוסטרית. לשם כך, נדבר עכשיו כיצד משיגים בפועל את הזכאות לשניהם.

איך מוציאים אזרחות אוסטרית?

על מנת להוציא דרכון אוסטרי, חשוב תחילה לקבל אזרחות אוסטרית. זאת מבצעים על ידי מספר שלבים, חלקם פשוטים יותר וחלקם פחות:

  • שאלון מקוון – השלב הראשון מתחיל במילוי שאלון מקוון באתר האינטרנט של השגרירות האוסטרית בישראל. מדובר בשאלון די ארוך, אשר דורש מכם למלא את כלל הפרטים והנסיבות שבגללן אתם מעוניינים לקבל אזרחות.
  • הצהרה בפני השגרירות – לאחר מילוי השאלון, תדרשו לפנות לשגרירות האוסטרית, ושם להצהיר על כוונתכם לקבלת אזרחות אוסטרית. הצהרה זו היא למעשה הבקשה הרשמית שלכם בפני המדינה, כי אתם מעוניינים לקבל את האזרחות.
  • מסמכים חשובים – לצד מילוי השאלון וההצהרה, תדרשו להוסיף גם מסמכים שונים בשפות אנגלית או גרמנית. בין הטפסים והמסמכים שיש לצרף ישנם דרכון נוכחי, תמונה עדכנית, תמצית רישום ממרשם האוכלוסין, תעודות רלוונטיות המעידות על מצבכם המשפחתי לרבות תעודת נישואין, תעודת יושר מהמשטרה אשר מעידה כי אין לכם רישום פלילי כלשהו.
  • קשר למקורות אוסטרים – במידה והנכם צאצאים למגורשי אוסטריה, נרדפים אוסטרים או ייקים, מעבר למסמכים המעידים על מצבכם תצטרכו גם להביא מסמכים המעידים על היותם של אבותיכם בעלי אזרחות אוסטרית, וכמובן מסמכים המעידים על הקשר הישיר ביניכם.דרכון אוסטרי זכאות

    כך תבדקו זכאות לדרכון האוסטרי כמו שצריך

    לאחר שקיבלתם אזרחות אוסטרית, ובמדיה והצלחתם כמובן, שלב קבלת זכאות לדרכון אוסטרי הוא השלב הפשוט יותר, שכן מעצם היותכם בעלי האזרחות, אתם כנראה זכאים גם לדרכון. איך בודקים ומבקשים לדרכון אוסטרי זכאות? לשם כך תדרשו להגיש בקשה נוספת, נפרדת מבקשת האזרחות, לשגרירות האוסטרית, כאשר כאמור קבלת הדרכון כפופה לאישור האזרחות. הליך הוצאת הדרכון הנוסף, עומדת כיום על כ-75 יורו לאדם מבוגר. חשוב לציין שדרכון אוסטרי אינו מחייב לבטל את האזרחות הישראלית בניגוד למקומות אחרים, וכי התהליך של הוצאתו אינו מורכב כתהליך קבלת האזרחות שהיא השלב המורכב אך החשוב והמכריע יותר.

    ייעוץ וליווי מקצועי – למה זה כל כך חשוב?

    רגע לפני שנסיים, חשוב לנו להכיר לכם עוד עצה אחת, קטנה, אך אולי החשובה ביותר, והיא ייעוץ וליווי מקצועי. כפי שוודאי הבנתם, תהליך קבלת האזרחות והדרכון האוסטרי הם אינם תהליכים פשוטים בלשון המעטה. אי לכך, ליווי וסיוע של חברות המתמחות בכך, שבעברן התעסקו והצליחו להעניק לישראלים ויהודים רבים את האזרחות והדרכון הנחשקים, באפשרותם לעזור ואף להכפיל את הסיכויים שלכם. למה? מהסיבה הפשוטה ש”אין חכם כבעל ניסיון”, וככל הנראה חברות אלו יוכלו לקצר לכם את התהליך בזמן רב, וכאמור אולי אפילו להבטיח לכם קבלה ודאית של הדרכון האוסטרי. כל זאת הודות לניסיון ולוותק הרב שלהם בנושא הוצאת אזרחות ודרכונים זרים.

    ממלאים, שולחים וזכאים!

    אז אם אתם מחפשים סיוע בתהליך קבלת האזרחות והדרכון האוסטרי הנחשקים, אנחנו כאן עבורכם. אצלנו תוכלו למצוא שירות איכותי ומקצועי, שמוכיח את עצמו עם ניסיון רב בתחום, שמגיע ממיטב המומחים ועורכי הדין שמתעסקים בנושא האזרחות הזרה. כפי שראיתם היום, ההליך המדובר הוא אינו פשוט בלשון המעטה, וכשאפשר לפתוח את הדלת לאירופה בקלות רבה כל כך, חבל שלא לעשות זאת. אז קדימה, כל שנותר לכם לעשות הוא להרים אלינו טלפון ואנחנו נעזור לכם להשיג את הדרכון החדש. מחכים לכם – “Door to Europe”.

  1.  
0
    0
    סל שירותים
    הסל שלך ריקחזרה לשירותים

    נא לבחור את המדינה שאליה תרצה לברר את הזכאות לאזרחות

    פורטוגל

    התאזרחות פורטוגליות

    רומניה

    התאזרחות רומנית

    אוסטריה

    התאזרחות אוסטרית

    התאזרחות פולנית

    התאזרחות גרמנית

    דילוג לתוכן