דרכון גרמני, להיות חלק ממעצמה

גרמניה נמצאת בחוד החנית של הגוש האירופאי ומהווה גורם מרכזי ומוביל באיחוד האירופי עם כלכלה מתקדמת ביותר, שירותי רווחה פורצי דרך, אפשרויות תעסוקה מגוונות והמון, אבל המון הזדמנויות עסקיות.

התיקון לחוק בגרמניה קובע כי מי שצאצא למי שגר בגרמניה בין השנים – 1933 עד 1945 (תקופת הנאצים) ואזרחותו נשללה באותה התקופה יהיה זכאי לקבלת אזרחות גרמנית.

גם כאן בדומה לחוק האוסטרי, החוק שונה ומאפשר גם לנשים שגרו בגרמניה לזקוף זכות לקבלת אזרחות גרמנית (לא רק גברים).

אזרחות גרמנית מקנה שלל זכויות ואפשרויות בהם:

  1. רכישת השכלה ללא היתר מיוחד ובתנאים נוחים.
  2. הזדמנויות עסקיות בדמות נדל״ן מקומי ואפשרות ליצירת פעילות עסקית ענפה.
  3. אשרת כניסה לארה״ב ללא הגשת בקשה בקונסוליה האמריקאית.
  4. תנאי פנסיה מתקדמים לתושבי המקום.
  5. חופש תנועה מלא בכל רחבי אירופה.


במסגרת התהליך נלווה אתכם באיתור ואיסוף המסמכים המוכיחים את זכאותכם לפי החוק העדכני בגרמניה, נבצע הליך סדור של הגשת בקשה כנהוג בחוק ובליווי צוות עורכי דין מקומי אשר יניע את התהליך ויצור רצף תקין ויעיל לשם הוצאת אזרחות גרמנית בהקדם האפשרי ללא כל דיחוי.

החוק והזכאות

החוק הגרמני בעיקרו מגיע בכדי לתקן עוולה אזרחית לדורות שהיו אזרחי גרמניה אי שם בשנות ה-30 ואשר אזרחותם נשללה בעקבות עליית הנאצים לשלטון והתחלת פשעי המלחמה.

החוק מאפשר לצאצאים של יהודים יוצאי גרמניה טרם מלחמת העולם השניה להשיב את זכאותם לאזרחות כפי שעומדת להם מהתקופה שקדמה למלחמה.

ראשית, על מנת לעמוד בקריטריונים קיים צורך בהוכחה ששורשי המבקש אכן מגרמניה, כלומר להוכיח שההורים או הסבים הם אזרחי גרמניה שאזרחותם נשללה, מכאן יש להראות את הקשר הישיר של המבקש להוריו או סביו בכדי להצטרף לזכאות, הוכחת הזכאות והוכחת השייכות נעשים באמצעות מסמכים המוכיחים את הטענה שבגינה זכאים לאזרחות, לעיתים מסמכים אלו יהיו בארץ ולעיתים בארכיונים בגרמניה (לדוגמא – תעודות לידה, תעודות נישואין, דרכונים ועוד).  היכולת להציג מסמכים שקושרים את המבקש להוריו וסביו והוכחת המקור מאפשרים להמשיך בתהליך, במקרים רבים אנו ב-״דור טו יורופ״ מסייעים בתהליך האיתור בארכיונים השונים בארץ ובחו״ל בכדי לסייע בתהליך. חשוב לציין, המסמכים השונים מאפשרים אימות לתמונה המלאה, כלומר תעודת נישואין עשויה להסביר מדוע השם של סבתא שונה ואינו תואם את המקור וכן הלאה.

אז למה האזרחות הגרמנית אטרקטיבית כל כך?

גרמניה החדשה שקמה לאחר מלחמת העולם השניה התמקדה כל כולה בכלכלה וזכויות הפרט, זוהי מדינה אשר מקדמת אג׳נדות של אנרגיה מתחדשת, קידום טכנולוגיה וחדשנות. בין היתר ניתן לראות בגרמניה תעשיות ענק כמו תעשיית הרכב עם שמות המוכרים לכולנו – מרצדס, ב.מ.וו, פורשה, פולקסווגן ואודי או אפילו תעשיות ענק מתחום האופנה כמו אדידס ופומה מה שהופך את המדינה למדינה יצרנית, עתירה במקומות עבודה עם שכר ממוצע גבוה והזדמנויות עסקיות מרובות. יש לציין שחידוש דרכון גרמני הוא הליך קליל מאוד שלא דורש הרבה אנרגיה.

בנוסף, אזרחות גרמנית מקנה את כל הזכויות שעומדות לאזרחים תחת האיחוד האירופי לרבות אישורי שהייה ועבודה ברוב מדינות האיחוד, מלגות לימודים או סיבוסדים בדרגות שונות להשכלה גבוהה ולפעמים אף לימודי חינם במוסדות ממשלתיים וכמובן, ויזה לארצות הברית ללא צורך בהגשת בקשה בשגרירות.

אם הגשתי בקשה, האם גם ילדיי זכאים לאזרחות?

בתשובה קצרה – כן! אבל כדאי שנפרט קצת יותר, החוק בעצם מאפשר לכל צאצא לאזרח גרמני לזקוף לזכותו אזרחות גרמנית גם כן, במקרה ומדובר בבן או בת אשר הינם קטינים (כלומר 16 ומטה) נצטרך להגיש את הבקשה לאזרחות עבורם יחד עם בקשת ההורה. במקרה ולא מדובר בקטין כלומר בן או בת אשר מלאו להם 16 יוכלו להגיש את הבקשה לאזרחות באופן נפרד מבקשת הוריהם.

כיצד אנו מסיעיים בהוצאת אזרחות גרמנית?

ראשית, משרדנו מכיר את התהליך לעומק ועומד מאחורי אלפי ישראלים מרוצים שצלחו את התהליך ואין כמו מראה עיניים, נשמח להזמין אתכם להציץ בעמוד ״לקוחות ממליצים״, שנית, לאורך השנים בנינו לנו את המנגנון האולטימטיבי לצורך הוצאת דרכונים בהן שלוחה אירופאית של עורכי דין ואנשי מקצוע אשר מבצעים את התהליך בחלקו ממדינות היעד תוך התנהלות בשפה המקומית תוך תרגום מסמכים ואיתור מסמכים בארכיונים בארץ ובחו״ל ויצירת פגישות ומענה מהיר ויעיל יותר, מה שהופך את התהליך לאפקטיבי וללא עיכובים מיותרים.

הדלת לאירופה

מעוניינים להוציא אזרחות גרמנית?
צרו עמנו קשר

0
    0
    סל שירותים
    הסל שלך ריקחזרה לשירותים

    נא לבחור את המדינה שאליה תרצה לברר את הזכאות לאזרחות

    פורטוגל

    התאזרחות פורטוגליות

    רומניה

    התאזרחות רומנית

    אוסטריה

    התאזרחות אוסטרית

    התאזרחות פולנית

    התאזרחות גרמנית

    דילוג לתוכן