איך להשיג אזרחות פורטוגלית לבן זוג

עשרות אלפי ישראלים הגישו בשנים האחרונות בקשה לממשלת פורטוגל לקבלת אזרחות פורטוגלית. ישנם עוד כשני מיליון ישראלים בעלי פוטנציאל לקבל אזרחות. בדרך אל האזרחות הפורטוגלית הנחשקת, עולה שיקול אחד שיש לקחת בחשבון כששוקלים הגירה: מה עושים אם יש בן זוג? האם גם הוא יכול לקבל אזרחות? אפשר להיות רגועים. התשובה היא כן, אבל זה מורכב. איך? מיד תגלו.

יתרונות אזרחות פורטוגלית

החל משנת 2015 יכולים צאצאי המגורשים מחצי האי האיברי, שכולל את ספרד ופורטוגל, לבקש אזרחות פורטוגלית. אחד מהיתרונות של קבלת האזרחות היא שמדובר בתהליך די פשוט, כיוון שלא צריך להוכיח זיקה למדינה, כמו ידיעת השפה, ולא צריך לגור במקום תקופה מסוימת.

עם האזרחות מגיע דרכון אירופאי, שהופך את המחזיק בו לחלק מהאיחוד האירופי, על כל המשתמע מכך. הוא יכול לגור ולעבוד בכל אחת מ-28 מדינות האיחוד, לעבור ביניהן בקלות, ואפילו לקבל היתר להיכנס בלי צורך בוויזה ליותר מ-185 מדינות ברחבי העולם. אזרח האיחוד מקבל זכויות סוציאליות מרחיקות לכת, כמו סבסוד חלקי או מלא של מסלולים אקדמיים באוניברסיטאות נחשבות. איך אפשר שלא לרצות שגם בן הזוג ייהנה מכל זה? דלת לאירופה השגת אזרחות פורטוגלית לבן הזוג

קיבלתי אזרחות, מה עם בן הזוג?

הזכאות לקבלת אזרחות בפורטוגל לא עוברת אוטומטית בין בני זוג. יחד עם זאת, מי שנשוי לבעלי אזרחות פורטוגלית, יכול להגיש בקשה לקבלת אזרחות מתוקף חוק האזרחות הפורטוגלי. לפי התהליך, אין צורך להוכיח שבן הזוג הוא יהודי, אבל כן צריך להעביר את המסמכים הרלוונטיים, הכוללים גם אישור בית משפט או תעודת נישואין מקורית, ולהוכיח קשר עדכני לפורטוגל.

התנאים לקבלת אזרחות פורטוגלית לבן זוג

אם נישאתם, ובן הזוג הוא אזרח פורטוגל (אפילו עוד לפני שהנפיק דרכון בשביל עצמו), אז גם אתם זכאים לקבל אזרחות פורטוגלית. אבל להיות נשואים זה לא מספיק. יש שני תנאים בסיסיים שצריך לעמוד בהם: או שנישאתם לפני שש שנים ומעלה, או, לחלופין, שאתם נשואים שלוש שנים לפחות, ויש לכם ילד משותף, שאף הוא בעל אזרחות פורטוגלית.

חשוב לציין, כי פורטוגל מכירה גם במי שמוגדרים כ-“ידועים בציבור”, כלומר מי שאינם נשואים רשמית, אך חיים ביחד. זה כולל גם בני זוג בני אותו מין.

בן הזוג חייב להוכיח קשר לפורטוגל. למשל, ידיעת השפה, לימודים במדינה או כתובת מגורים.

למה בכלל לבקש אזרחות לבן זוג?

קבלת אזרחות במדינה אירופית, ובוודאי דרכון לאיחוד האירופי, מאפשרת לכם מעבר חלק ממדינה למדינה בכל הנוגע לעצמכם. כששוקלים להגר, או לפחות משאירים את האופציה פתוחה, חשוב לקחת בחשבון את בן הזוג, ובוודאי את התא המשפחתי כולו. כיוון שמדובר בתהליך נפרד, אסור להתמהמה. אם מחכים לרגע האחרון, זה יכול להשפיע, לשנות ולעכב את התוכניות המשותפות. הייחוד של התהליך יכול להוביל לטעויות לא מעטות. צריך לאתר מסמכים, שלא תמיד קל למצוא, לחתום על טפסים לא מעטים וכד’. כל טעות גוררת טעות אחרת, ואתם צריכים לחכות יותר זמן כדי לקבל את האזרחות המיוחלת. 

יתרון שני עבור בני הזוג, הוא שהם לא צריכים להוכיח שהם צאצאי מגורשים. נפתחת בפניהם אופציה שלא הייתה קיימת עבורם בעבר, והם יכולים לקבל אזרחות פורטוגלית ודרכון של האיחוד האירופי.

יתרון שלישי הוא אזרחות לילדים. יש לכם ילדים או שאתם מתכננים להביא ילדים לעולם? אם לשני ההורים יש אזרחות פורטוגלית, הסיכויים של הילדים לקבל בהמשך אזרחות בעצמם יגדלו בצורה משמעותית.אזרחות פורטוגלית לבן הזוג

אז איך בן הזוג מקבל דרכון אירופי?

קבלת אזרחות פורטוגלית הופכת אתכם לאזרחי האיחוד האירופי. בני הזוג שלכם לא מקבלים אוטומטית דרכון, אלא זכאים לקבל מעמד תושבות בלבד, לאחר תהליך ארוך. יהיה עליכם להגיש תעודות נישואין המתורגמות לשפה הרשמית במדינה, בחותמת של אפוסטיל. כל זה בעלות מאות שקלים. בנוסף, יש להציג תעודת יושר, להוכיח שאתם יכולים להשתכר גם מחות לאיחוד, ולהראות באמצעות מסמכים מהבנק שהמצב הכלכלי שלכם עומד בדרישות לצורך קבלת תושבות.  

אזרחות פורטוגלית לבן זוג: כדאי להתחיל עכשיו

קיבלתם אזרחות פורטוגלית? התחילו כבר עכשיו בתהליך האזרחות לבן הזוג. אזרחות פורטוגלית לבן זוג, כמו שהבנתם, היא לא מובנת מאליה ולא אוטומטית. מדובר בתהליך מורכב, עם הרבה טפסים וביורוקרטיה, שלוקח הרבה זמן וכולל הרבה תנאים. כדי להיות בראש שקט, פנו אלינו, DOOR TO EUROPE, ואנחנו נטפל בכל מה שצריך. כחברה ותיקה, שעזרה לאלפי ישראלים להפוך לאזרחים אירופאים, אנחנו יודעים מה צריך לעשות לכל אורך הדרך. אתה לא תרגיש לבד, ואנחנו נעבוד קשה כדי להשיג את האזרחות הפורטוגלית בשבילך

0
    0
    סל שירותים
    הסל שלך ריקחזרה לשירותים

    נא לבחור את המדינה שאליה תרצה לברר את הזכאות לאזרחות

    פורטוגל

    התאזרחות פורטוגליות

    רומניה

    התאזרחות רומנית

    אוסטריה

    התאזרחות אוסטרית

    התאזרחות פולנית

    התאזרחות גרמנית

    דילוג לתוכן