הוצאת אזרחות רומנית

כל מה שרציתם לדעת על אזרחות רומנית

הוצאת אזרחות רומנית היא תהליך משפטי שמאפשר לאזרחים זרים להפוך לאזרחים רומנים ולזכות בכל הזכויות והתכונות המשפטיות שמזכות כל אזרח רומני. התהליך מכיל מספר צעדים ודרישות שונות, וכדי להבין את התהליך בצורה מלאה ומעמיקה יש להבין את התנאים והחוקים המקושרים להוצאת אזרחות רומנית. ועכשיו לשאלת מיליון הדולר, מי זכאי לאזרחות רומנית?

1. אזרחי רומניה אשר ויתרו על אזרחותם אך הוויתור לא תועד ברישומים

2. מי שהיו בעבר אזרחים רומנים ונולדו בין השנים 1918-1940 בשטחים שבעבר שייכים היו לרומניה, והכוונה היא למולדובה כולה ולשטחים בדרום אוקראינה. עבור תת קבוצה זאת ניתן לקבל אזרחות רומנית עד לדור הנינים (דור רביעי) ובמקרה של קטינים אף עד דור בני הנינים (דור חמישי).

3. אזרחי רומניה, אשר עזבו את רומניה ורכשו אזרחות נוספת בתקופות בהן החוק הרומני אפשר להחזיק באזרחות כפולה

4. אזרחים אשר עזבו את רומניה בתקופה בה לא נדרשו לוותר על אזרחותם

מצאתם את עצמכם עומדים בקריטריונים? יופי, בואו נמשיך…

 התהליך עצמו מתחיל עם הגשת בקשה להוצאת אזרחות רומנית, הגורם המטפל בחברתנו מכיר את כל הפרוצדורה ודרישות הסף שיש להגיש על כל רבדיה, אך קודם לכן מתחילה מלאכת איסוף המסמכים שלעיתים התהליך עשוי להיות מפרך ואף בלתי אפשרי לגורם אשר אינו איש מקצוע. במסגרת שלב איסוף המסמכים, אנו ב-Door To Europe מבצעים חיפוש רחב בארכיונים רומנים בכדי לאתר תעודות לידה של קרובינו. התהליך עשוי להיות לפעמים מורכב היות ושמות קרובינו לעיתים קרובות מופיעים בשמות שונים מכפי שאנו מכירים או מבטאים, לעיתים יש צורך באיתור הארכיון הרלוונטי ופעולות החיפוש והאיתור נעשות סבוכות עוד יותר מה גם שתהליכים רבים נעשים רק במסמכים הכתובים ברומנית ולכן הנגישות וחופש החיפוש קשים מאוד להתמצאות ואיתור.

לאחר הנפקת המסמכים המקוריים ברומניה קיים צורך בהמשך התהליך, בין היתר אנו מלווים את המבקש בתרגום המסמכים האישיים לרומנית, מאמתים מסמכים , ממלאים בקשות לאזרחות ומגישים אותם במועד המתאים ותחת הדרישות התואמות ולאחר כשנה המבקש יקבל זימון לשגרירות על מנת להגיש את התיק באופן אישי ואז הרגע המיוחל מגיע כאשר לאחר כחצי שנה מתבקש המבקש להגיע להשבעה בשפה הרומנית או במילים אחרות, מזל טוב, האזרחות הרומנית התקבלה בהצלחה 

חשוב לזכור כי רומניה היא מדינה החברה באיחוד האירופי כלומר זכויות רבות החלות על אזרח אירופאי יחולו גם עליכם לאחר קבלת האזרחות.

 

היתרונות שבדרכון הרומני.

דרכון רומני מקנה למחזיקים בו את כל אותן זכויות השייכות לחברי האיחוד האירופי.

בין הזכויות המרכזיות שעומדות למחזיקי הדרכון:

  1. הזכות לשהות במדינות החברות באיחוד האירופי וללא היתר מיוחד לכך. ניתן להתגורר עם בן/בת הזוג ובנוסף אפילו עם קטין גם אם אינם בעלי אזרחות
  2. זכות נוספת ומשמעותית – ניתן לעבוד במדינה ללא היתר מיוחד ובנוסף מדינות רבות באיחוד מאפשרות זכות דומה לבעלי דרכון רומני עם בקשת היתר אך ללא קושי מסויים כך שתוכלו בקלות לעבוד במדינות נוספות באיחוד האירופי
  3. הזכות להתנייד באיחוד האירופי ללא הגבלה וללא תשלומי מכסים, תוכלו להנות מתור מהיר בשדות התעופה האירופאים במסגרת תורים רבים אשר מאפשרים מעבר ללא החתמה.
  4. זכות נוספת ומשמעותית הנה הזכות לרכוש נדל״ן ללא הליכים משפטיים מורכבים 
  5. וכמובן לימודים, במסגרת היותכם בעלי אזרחות רומנית/אירופאית תוכלו להשתלב במוסדות אקדמאיות בתנאי סיבסוד מעולים.

המסמכים הנדרשים לשם הוצאת דרכון רומני.

במסגרת הגשת הבקשה קיים הצורך לאתר/להגיש מספר מסמכים אשר מעידים כי הנכם זכאים לאזרחות רומנית מכח החוק הרומני. 

כדאי להצטייד במסמכים הבאים:

  1. תעודת נישואין מקורית (ניתן גם עותק)
  2. תעודת יושר ישראלי ובתוקף של שנה ביום הגשתה
  3. תעודת לידה רומנית (לצאצאי רומניה)
  4. תעודת זהות ודרכון ישראלי מקוריים וכדאי גם להגיש תצלום
  5. תעודת יושר של משטרת רומניה (בתוך של כחצי שנה מיום הגשתה)
  6. תעודות מרשויות הפנים ברומה (לצאצאי רומניה)
  7. תעודת לידה רומנית. 

 

במסגרת הטיפול אנו דואגים ללוות אתכם בתהליך ולסייע באיתור מסמכים בארכיונים השונים בארץ ובחו״ל וכן לתרגום לשפה הרומנית על ידי עו״ד לצורך הגשה רישמית ברומניה.

 

הדלת לאירופה
מעוניינים להוציא דרכון רומני?
צרו עמנו קשר
0
    0
    סל שירותים
    הסל שלך ריקחזרה לשירותים

    נא לבחור את המדינה שאליה תרצה לברר את הזכאות לאזרחות

    פורטוגל

    התאזרחות פורטוגליות

    רומניה

    התאזרחות רומנית

    אוסטריה

    התאזרחות אוסטרית

    התאזרחות פולנית

    התאזרחות גרמנית

    דילוג לתוכן